Klachtenprocedure

Hoe dien ik een klacht in?
  

Bij het indienen van de klacht, dienen wij te weten waar de klacht over gaat zodat we je goed kunnen helpen. 

Heb je een klacht over: 

· contact met een verhuurder 

· een huurwoning of het huuraanbod 

· je huizenmarkt account 

Lees onderstaande informatie goed door, alvorens je klacht in te dienen. 

Contact met een verhuurder 

Huizenmarkt verzameld het aanbod van alle beschikbare huurwoningen in Nederland Huizenmarkt fungeert hierbij als een zoekmachine/elektronisch prikbord en is dus niet de verhuurder. 

Wij kunnen geen garanties geven dat een verhuurder reageert of aan u wilt verhuren. Wij bemiddelen niet. 

Omdat momenteel er een enorme krapte op de huurwoningmarkt is komt het voor dat sommige verhuurders veel reacties krijgen en daarom niet op alles reageren. Dit vinden wij vervelend maar het is aan de verhuurder om te bepalen wie en hoe hij antwoord op reacties.
Wij zijn geen verhuurder en bemiddelen niet maar proberen verhuurder en huurders bij elkaar te brengen door het aanbod te verzamelen van huurwoningen.
 

Het woningaanbod 

Doormiddel van onze unieke zoektechnologie vergroten wij de kansen van woningzoekenden. Je bespaart veel tijd door niet zelf allerlei websites te hoeven doorzoeken. Hierdoor kunt u dus mogelijk sneller en eerder dan anderen geinterreseerden reageren op woningaanbod. 

Foute vermelding  

We doen ons uiterste best om te zorgen dat alle informatie correct is en actueel, ondanks dit streven kunnen wij niet garanderen dat alle informatie altijd compleet foutloos is.
Wij updaten de website meerdere keren per dag om te zorgen voor een zo actueel mogelijke informatie, naast onze eigen inspanningen om alle informatie correct te houden zijn wij ook afhankelijk van hoe de verhuurder de informatie doorgeeft.

  

Mocht je een foutje ontdekken? Dan kan je dit melden vanaf de website of ons contacteren via [email protected], hiermee help je ons de informatie accuraat te houden. 

Geen woning gevonden 

Huizenmarkt bied dus de mogelijkheid om efficient een woning te zoeken en dat is wat onze dienst inhoudt. We kunnen dus niet garanderen dat u een huurwoning zult vinden. Dit is afhankelijk van uw specifieke woonwensen en de eisen die verhuurders stellen.
Je bepaald helemaal zelf welke eisen je stel aan een huis. Vind je geen huurwoning? Probeer je zoekprofiel aan te passen want misschien is er geen aanbod wat aan jouw vereisten voldoet beschikbaar. We zullen ons best doen om zoveel mogelijk geschikte woningen te vinden die aan jouw zoekprofiel voldoen. 

Je account  

Vanuit uw account kun je altijd je gegevens aanpassen en ook je account opheffen met een druk op de knop. 

Indien je dat liever hebt, kun je ons ook altijd een e-mail sturen, dan maken wij het voor je in orde. In vrijwel alle gevallen handelen wij e-mails binnen 2 werkdagen af, gemiddeld binnen enkele uren. 

Wanneer je jouw betaalde account opheft, zul je hiervan een email ter bevestiging krijgen. Heb je deze niet onvangen?
controleer dan je Ongewenste email/ spam folder. Bij opzegging krijg je een email met een duidelijk overzicht waarin precies staat vermeld tot wanneer het Premium account loopt.  

Overige klachten 

Heb je een klacht die over iets anders gaat dan het bovenstaande? Neem dan contact op met ons dooreen e-mail te sturen naar [email protected]
We zullen uw klacht z.s.m. in behandeling nemen.

  

Kom je er met ons niet uit?
  

We lossen je klacht graag op. Maar mochten we er samen niet uit komen
dan kan je gebruik maken van Online Dispute Resolution(ODR) van de EU 

http://ec.europa.eu/consumers/odr